تعریف تصفیه دوم روغن سوخته (بازیافت روغن) چیست ؟
تعریف بازیافت و تصفيه دوم روغن در طول سال ها تغییر کرده است. در گذشته منظور از بازیافت روغن كاركرده می تواند خیلی چیزها باشد ، در ابتدا روغنها را از طريق فيلتر كردن به عنوان سوخت استفاده ميكردند . در این روش ، هیچ یک از آلاینده های محلول را حذف نميشد و برای اتومبيل استفاده نمي شد . این روغن به طور کلی برای سوخت استفاده می شد. فرایند تصفیه دوم طی گذشت سالها توسعه یافت تا منجر به حذف تمام ناخالصی ها ، محلول و نامحلول ، و بازگشت روغن به عنوان روغن پایه تازه شد . این روغن پايه پالایش دوم برابر یا بهتر از برخی از روغن پایه ویرجین(تولید شده از نفت خام) و مناسب برای استفاده در اتومبیل است . فرایند پالایش دوم روغن كوتاه تر از پالایش نفت خام است و از انرژی کمتری استفاده میگردد.
سرمایه گذاری مطمئن در پروژه های تصفیه روغن سوخته
شرکت بهاران پالایش سبز پارسیان نیازمند سرمایهگذار برای ساخت و راهاندازی همچنین اصلاح خطهای قدیمی برای اجرا و تحویل به مشتریان خود را دارد.
از اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایهگذار دعوت به همکاری داریم
خلاصه پیشنهاد: سرمایه مورد نیاز جهت خرید تجهیزات و ساخت در کارگاه و نصب در محل پروژه استفاده و با تحویل خط تولیدی سرمایه و سود به سرمایهگذار برگشت داده میشود و این روند تکرار میشود.
سرمایهگذار میتواند از ایران یا خارج از کشور و بصورت دلاری یا ریالی باشد.
فرآیند تصفیه روغن سوخته به روش MTSP
مراحل فرآيند پالايش دوم روغن به روش MTSP شامل شش مرحله است :
- فیلتر اولیه
- حذف آب و سوخت
- حذف گازوئيل
- تبخیر روغن (آسفالت گیری )
- رنگ بری با (1-خاک رنگ بر 2-هیدروتریتینگ 3- روشن سازی با حلال )
- تفكيك
محصولات اصلی و فرعی بازیافت شده از روغن سوخته
:Group II Re-Refined Base Oils
Light neutral base oil – SN 150
Mid-range neutral base oil – SN 350
Hig-range neutral base oil – SN 500
Additional Products:
Asphalt Flux
Light end distillates - Gas Oil/Recycled Fuel Oil
چشماندازبازارپررونق تصفیه روغن موتور تا سال 2025
چشماندازبازارپررونق تصفیه روغن موتور تا سال 2025
بازیافت عبارت است از فرآیندی که طی آن با اعمال تغییراتی بر روی یک محصول که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و کارایی خود را از دست داده است، آن را به محصولی قابل استفاده تبدیل کنیم. تصفیه و یا بازیافت روغن موتور فرآیندی است که طی آن روغن موتور و روغن هیدرولیک بازیافت شده و از آنها محصولات جدیدی تولید میشود. دفع و تخلیه نامناسب روغنهای کارکرده خطراتی را متوجه محیط زیست میسازد، بنابراین تصفیه این روغنها و تبدیل آنها به محصولات قابل استفاده جدید امری بسیار سودمند است. روغن موتور مادهای نامحلول بوده و ممکن است حاوی مواد شیمیایی سمی و فلزات سنگین باشد. این ماده با سرعت کمی تجزیه شده و میتواند آلودگی شدید آب را سبب شود. بنابراین، تصفیه روغن کارکرده امری حیاتی است.
وجود روغن برای عملکرد بهینه ماشینآلاتی نظیر خودروهای شخصی، موتور سیکلتها، کامیونها و چمنزنها گریزناپذیر است. این روغن طی کارکرد روزانه این ماشینآلات ممکن است به وسیله ناخالصیهایی نظیر خاک، فلزات، آب و مواد معدنی آلوده گردد. این ناخالصیها خواص ذاتی روغن را تغییر داده و در نهایت آن را غیرقابل استفاده میسازند. بنابراین جعت دستیابی به عملکرد بهینه گذشته باید این روغن را با روغن تازه و یا تصفیه شده جایگزین کرد.
روغنهای کارکرده و روغنهای هیدرولیک را میتوان پس از تصفیه به عنوان روغن موتورهای جدید، روغنهای سوختی و یا مواد اولیه برای صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این روغنهای کارکرده حاوی خردهفلزهایی هستند که میتوان از آنها به عنوان خوراک ضایعات و در تولید فولاد استفاده کرد. بنابراین از روغن تصفیه شده می توان به صورت محصولی جدید در سوختهای صنعتی و روغنهای هیدرولیک استفاده کرده و یا آن را مجددا به شکل اولیه درآورند. استفاده معمول از روغن موتورها سبب از بین رفتن و غیرقابل استفاده شدن آن نمیشود بلکه تنها آن را آلوده میسازد. بنابراین میتوان این روغنها را به عنوان یک منبع باارزش و تجدیدپذیر در نظر گرفت. تولید یک گالن روغن تصفیهشده از روغنهای کارکرده به مراتب هزینهای کمتر از تولید آن برای اولین بار از نفت خام را به دنبال خواهد داشت. بازار روغنهای کارکرده به صورت زنجیرهای است که حلقههای آن عبارتند از جمعآوری، تصفیه و توزیع روغن کارکرده. فرآیند تصفیه روغن کارکرده فرآیندی پیچیده است که تبعات زیستمحیطی خاص خود را دارد؛ از جمله این تبعات میتوان به انتشار مواد سمی، مصرف بالای آب و برق و نیز آلودگی آب اشاره کرد. تصفیه روغن موتور فرآیندی تخصصی و پیچیده بوده که باید لزوما توسط شرکتهای متخصص و باسابقه انجام شود.
منبع: Market Industry Reports